Johan Cruyff Court Geopend

Met een lekker potje voetbal is woensdagmiddag 13 september het Cruyff Court op het terrein van Intermetzo Maarsbergen geheel in stijl geopend. Midden op het terrein van de zorginstelling aan de Valkenheide ligt nu een prachtig kunstgrasveldje, waar jongeren, begeleiders en ook mensen uit de buurt naar hartenlust kunnen sporten.

Om te kunnen voetballen, heb je natuurlijk een bal nodig. Die had de stichting Elk Kind een Bal als extra verrassing bij zich. 14 stuks om precies te zijn, want 14 is het nummer dat aan Cruyff verbonden is. Ook stichting Zinnig had ballen bij zich. Medewerkers van deze stichting begeleidden de voetbalclinic die bij de opening werd gehouden.

Want na de plichtplegingen moest er uiteraard gevoetbald worden. Het weer buiten was opgeknapt en jongeren en begeleiders trapten onder toeziend oog van de genodigden een balletje op het fonkelnieuwe veld. Iets wat vanaf nu ongetwijfeld nog heel vaak zal gebeuren!