Leider Sportieve Recreatie

Originele datum: 01-04-2015

Op 31 Maart is Alex Levering, voetbal trainer van Stichting Zinnig de cursus gestart.

Wat houdt het in?

De opleiding tot Leider Sportieve Recreatie (vroeger heette dit RSL-A) is er voor iedereen die van sport en spel houdt en wil leren dit te begeleiden. Je leert voor een groep staan en ze actief te houden met sport en spel, jezelf te presenteren, activiteiten te organiseren, leiding te geven aan groepen, etc. Je hoeft dus zelf niet een geweldige sportman of vrouw te zijn.

Erkend diploma!

Met het erkende diploma van deze opleiding kan je op een verantwoorde, eigentijdse en stimulerende manier leiding geven aan groepen en/of individuen in de recreatiesport. Je kan daardoor aan de slag bij jeugd & jongerenwerk, club & buurthuizen, organisaties van evenementen, recreatieteams van vakantie parken, campings & hotels, etc.

Tevens kan je met dit diploma gemakkelijker beginnen aan de ROC opleiding Sport & Bewegen. Ook wanneer je bijvoorbeeld de opleiding Cultureel Maatschappelijke Vorming of Pedagogisch Werk wil gaan doen, is de LSR opleiding een hele goede opstap.

Vooral veel praktijk.

De opleiding bestaat grotendeels uit praktijklessen (recreatieve sport en spelvormen) en uit een kleiner deel theorie die nodig is om activiteiten verantwoord te begeleiden
Deze zullen zowel buiten op sportvelden als binnen en recreatieruimtes en sportzalen gegeven worden. Stage doen hoort er ook bij, zodat je praktijkervaring op kan doen in de recreatiesport.