Over Stichting Zinnig

Stichting Zinnig creëert kansen voor kinderen in instellingen. Vanuit ruime ervaring in coaching en training, en vol van enthousiasme organiseert het team van Stichting Zinnig activiteiten met en bij jeugdzorgorganisaties. Graag stellen wij onze samenwerkingspartners en ons team aan u voor.

Ons Team

Peter Verbeek

Zijn drie kinderen kunnen sporten: het is allemaal vanzelfsprekend. Maar dat geldt niet voor alle kinderen, bijvoorbeeld wanneer zij in een instelling wonen. Dat moet anders, vond Peter Verbeek. Hij ging minder werken om tijd voor deze kinderen vrij te maken en Stichting Zinnig op te zetten. Al jarenlang houdt hij zich bezig met het ontwikkelen van mensen en teams. Die ruime ervaring als trainer, coach en manager in non-profit en commerciële sector zet hij nu in voor Stichting Zinnig.

Alex Levering

Alex Levering was één van de duizenden jongeren die in een instelling woont en geen kans meer had om daar een voetbaltraining te volgen. Tot Stichting Zinnig iedere woensdagmiddag voetbaltraining kwam geven bij zijn jeugdzorginstelling. Hij had enorm veel plezier in het voetballen en ontdekte zijn talent voor coachen. Nu is hij één van de Maatschappelijke Betrokken sportcoaches en creëert hij zelf de kansen voor duizenden anderen kinderen.

Tiny van Dulmen

Alles wat je aandacht geeft groeit. Vanuit die kernslogan houdt Tiny van Dulmen zich altijd al bezig met de ontwikkeling van mensen en organisaties. En al in zijn studietijd zette hij zich in voor gelijke kansen voor iedereen, vanuit betrokkenheid bij belangenorganisaties. Toen Peter Verbeek hem vertelde over de sociale uitsluiting onder duizenden kinderen in Nederland en zijn plan voor Stichting Zinnig voorlegde, wist hij meteen: “ik doe met je mee”. Nu zet hij zijn talent voor omdenken en denken in mogelijkheden in plaats van beperkingen, in voor kinderen in instellingen.

Onze Samenwerkings partners

Kinderen kunnen op ons rekenen, want we bieden de activiteiten structureel aan en binnen duurzame relaties met zorgorganisaties. Samen zorgen we ervoor dat ieder kind echt kind kan zijn. We zijn trots en blij dat we met onder andere deze organisaties samenwerken.